"A vallás piaci szabály alkalmazása ott valósul meg, amikor egy vallásszervezet azt tudja mondani:
"Mi különbözőek vagyunk, mint mások".
Így az emberek elméjében a Mi és az Ők csoport megvalósulása alakul
ki, ami alapja az ítélkezésnek és szabály alkalmazásnak. A vallás piaci
szabály ott is kirajzolódik, hogy a követőiknek a "nálunk
megmenekültök" alapgondolatot hirdetik. Érdekes, de a legtöbb esetben
minden vallás ezt a gondolatot tolja a legelső helyre a
propagandájában, de vannak természetesen tiszteletre méltó vallásos
megmozdulások is, akik a krisztusi váltságra mint olyanra
természetesen és tisztelettudóan hívják fel a figyelmet, és vannak akik
ezt agresszívabban, tolakodóbban teszik meg. A mozgalmak legtöbbje nem
állítja azt, hogy Ők az egyedüliek, hiszen egyértelmű volt számukra,
hogy a vallási területen sok hozzájuk hasonló vallási szervezkedés is
hirdette Jézus isteni igazságát a történelemben. Ezeknél nem lehet
felfedezni agresszivitást más vallásokkal szemben. Érdeklődésük arra
korlátozódik, hogy tagjaik megfelelőbb állampolgárok legyenek Isten
dicsőségére a krisztusi alapelvek alkalmazása által. Hogy tanításaikban
milyen pontokon láthatunk nem Bibliai elemeket ez fontos, de
önmagukban a tevékenységük célja a Krisztus jó hírének hirdetése. A
tanításaik alaptalanságát illetően elgondolkodhatunk azon, hogy vajon
hogyan hihetnek tagjaik egyáltalán Istenben? Figyelemre méltó, hogy az
emberek egyéni életében sokszor feltűnik a krisztusi "szeresd
felebarátodat" szabály alkalmazása függetlenül attól, hogy vallási
szervezeteik mit mondanak nekik vasárnap a pokolról, vagy a
háromságról. (Galata 5:14) Ez igazán azt mutatja, hogy a vallási
szervezetekre egyáltalán nincsen szükség
mint intézményekre.
Az egyén önmagától is alkalmazhat isteni alapelveket az életében és az
egyén az, akinek a felebarátjának a figyelmét a Bibliára kell
terelnie. (Cselekedetek 1:8) Éppen ezért látható, hogy a vallásos
szervezkedés, mint olyan, egyáltalán nem szolgálja az isteni szándékot. A
vallási szervezetek sok esetben az egyén, mint személy birtoklása
alapján léteznek. Egyértelműen más a jelentése a szervezetnek és
gyülekezetnek. Míg a szervezet egy mechanikus intézmény működési
struktúra szabályokkal, addig a gyülekezet egy szeretetteljes találkozó,
ahol nem szükségszerűen történik állandó és ugyanakkor sehova nem
vezető bibliatanulmányozás.
(...)
Láthatjuk hogy vannak szerényebb és
vadabb, radikálisabb vallási megmozdulások, amelyek agresszívabb és
radikálisabb propagandáikkal toboroznak, gyűjtenek tagokat maguknak. Az
alaphangsúly a propagandában természetesen az, hogy azok menekülnek meg
a Krisztus visszajövetelekor, akik "ahhoz" a szervezethez
csatlakoznak. Alapvetően tehát a képlet így valósul meg a "product"
eladásánál. Az így felmutatott naiv jóindulat az alapja annak a
hierarchikus rendszernek, amiben ma milliók tevékenykednek azt híve, hogy
Istennek tesznek szent szolgálatot. Hitük szerint ha 3 összejövetelt
látogatnak hetente és elterjesztenek bizonyos folyóiratot, valamint
járnak az emberekhez házanként, ez a cselekménysor, alkalmassá teszi
őket az Isten ítéletnapján. Ezzel Őket a tanítás a "juhok"
bibliai státuszával jellemzi. A vallási szervezet ezen a propagandán
keresztül irányítja őket annak érdekében, hogy még több tagot tudjon
számlálni.
A cselekménysor által kialakított intézményi dogma
tehát beszorul az Isten és ember közé. Azzal, hogy a cselekmény által
keltett lelkiismereti állapot az isten előtti helyeselt formát kölcsönzi
a tudatnak, a személy pszichológiája megnyugszik és sütkérezik az így
mesterségesen teremtett pszichikai állapotban, amit szervezeti nyelven
"helyeselt állapotnak hívnak."
Az agy ilyen módon történő
birtoklása tehát a tudomány szerint a "mind manipulation" azaz "elme
befolyásolása" a személy birtoklására. Az így irányított személy mint
"robot", nem saját lelkiismereti elemeket alkalmaz döntések
meghozatalakor bibliai ismeret felhasználással, hanem a szervezet
íróinak gondolatait hajtja végre. Úgy szolgálják Istent ahogyan azt a
szervezet írói szerkesztik meg nekik."
Részlet Balogh Csaba Egy keményebb beszéd című írásából
http://www.bibliaexaminer.org.uk/talk.html
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése